ببخشید که من انسانم! |مجموعه‌عکس|

من از زمین، از آب، از خاک عذر می‌خواهم. من از پرندگان، خزندگان، چرندگان، حتی از درندگان عذر می‌خواهم. از آن‌ها که در آب زندگی می‌کنند، از آن‌ها که درون یا برون خاک زندگی می‌کنند، عذر می‌خواهم... از صمیم قلب می‌گویم، ببخشید. باور کنید من خودم را تافته جدابافته‌ای از شما نمی‌دانم. می‌دانم که از میلیون‌ها سال پیش سرنوشت زندگیمان با هم در یک چرخه قرار داشته. می‌دانم که اجداد و نیاکان من -با وجود اینکه ادعای فرهنگ و سواد هم نداشته‌اند بیچاره‌ها! - از‌‌ همان میلیون‌ها سال پیش برای حفظ طبیعت، برای شکرگزاری از موهبتی که نصیبشان می‌کرده، برای خیلی چیزهای دیگر رسم و رسوم و آیین‌هایی برساخته بودند تا محیطی را که در آن زندگی و حیات را پیش می‌برند پاس دارند.
کد خبر: ۷۱۲۵۲۱
ببخشید که من انسانم! |مجموعه‌عکس|

جام جم سرا: شما را به آن ریه‌های کوچکتان، شما را به آن آبششهای پر پیچ و خمتان، شما را به آن تقصیری که ندارید قسم می‌دهم، مرا به خاطر این همه ادعایی که در سواد، فرهنگ، شعور، حتی ادعای تفاوتی که با شما حیوانات و جانوران دارم و مدام بر سرتان می‌زنم، به خاطر این همه بی‌توجهی، ببخشید؛ من مصرف را آموخته‌ام، نه نگهداری را. بگذارید پیش از آن که همه آبها، همه خاکها، همه جاهای سرسبز پر از زباله‌هایی شود که رها کرده‌ام، از شما طلب بخشش کنم. (متن: ف.حسامی/ عکس: نامدار بابایی/ ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
رضا
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
عاااااااااااالییییییییییییی بود فقط شرمنده شدم از انسان بودم :(
زهرا
China
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
متن خیلی زیبایی بود!!!! ببخشید؛ من مصرف را آموخته ام نه نگهداری را! این عنوان خیلی تلنگر می زنه «ببخشید كه من انسانم» عكسها هم داغ دلمان را تازه كرد :(((((
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
خیلی خوب بود.امیدوارم تاثیر بگذاره بروی بعضی انسان نماها
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
عالی بود فقط شرمندم كه ایران هست همه عكسا
دریا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
وای خدا ، همینا پاشون برسه خارج چنان ،رعایت محیط اطرافشونو میكنن كه انگار طبیعت اونجا خونشونه ...واقعا به قول قدیمیا حیف نون و پنیرن
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
بعضی از افراد رعایت بهداشت را نمی كنند ونشان از بی ایمانی آنها دارد
فرهاد قزل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
بسیار تیتر جالب و بجایی بود
رقیه صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
,باید متاسف بشیم به خاطر اینكه نام انسان بر خود داریمو رفتارمان انسانی نیست
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
سال دیگه كه میرن شمال زباله های كه خودشان تولید كردن را می بینند و میگن چه آدمهایی بی فرهنگی پیدا می شه
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
باسلام از همین حالا تصمیم بگیریم هر كدام از ما به سهم خود قدمی هرچند كوچك برای كمك به محیط زیست وطنمان برداریم ، بابت هر خریدی پلاستیك (كیسه ) نگیریم .
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
به گجا می رویم ؟ چرا از این خواب بیدار نمیشویم ؟ ما همه انسان هستیم . روا نیست كه با زمین مهربان این گونه بد رفتاری كنیم . از آن روزی بترسیم كه از ما انتقام بگیرد.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
محشر نوشتید ....من هم عذر می خوام از همه پرندگان چرندگان و حتی درندگان.... خوبه كمپین عذرخواهی راه بندازیم...چی گفتین؟
خواننده جام جم سرا
France
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
خیلی عالی بودمن پیشنهاد می كنم ی كمپین راه اندازی كنیم به اسم ببخشید كه من انسانم در مورد هر چیزی كه باید انسانی باشه و نیست. مثلا می شه هر كسی زباله ای رو از خیابون یا جنگل یا محیط زیستش پاك سازی كنه عكسش رو بگیره بذاره توی فیسبوكش با این عنوان و دو سه نفر از دوستاش رو هم دعوت كنه به انجامش یا می شه هر كسی یه لینكی به این مطلب بده و از دوستاش بخواد حساسیت بیشتر به خرج بدن در این مورد من خودم همین كار رو كردم. یا موضوعی رو كه غیر انسانیه اطلع رسانی كنه با این عنوان ببخشید كه من انسانم. به هر حال خیلی كارها می شه كرد و ممنونم از جام جم سرا كه این مسئله رو مطرح كرد
ماهك
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
ممنون از این مطلب خوب . تصمیم گرفتم اگر یك بار آشغالی بندازم تو طبیعت خودم رو ادب كنم . چه جوری ؟ با خودم قهر كنم و از وجدان درد بمیرم . امیدوارم همانطور كه شما گفتید از خودمون شروع كنیم و آدم بودن رو. یاد بگیریم .

نیازمندی ها